Dukning till fest....

Hej finisar!
 
Hur har ni det ute i landet?
 
 
Här på ön har det snöat & yrt hela dagen.
 
Blev en riktigt mysig snöig 2:a advent;)
 
Och nu är det bara 2 veckor kvar till julafton...
 
Som vi i år firar på Småländska Höglandet med hela familjen, ska bli så mysigt;)
 
Och min julledighet börjar redan nu på onsdag;)
 
 
Tänkte jag ska bjuda på lite bilder från gårdagens festmiddag här hemma 
 
som vi hade för våra underbara vänner Eva & Torbjörn<3
 
Så glad att jag lyckades träffa en sån fin vän
 
när jag jobbade på kommunen i somras
 
Ibland bara händer det ni vet när kemin passar & man trivs himla bra ihop som vänner;)
 
Och Eva är en sådan...
 
 
Det är så himla roligt att skapa något eget med blommor & så här....
 
Jag verkligen älskar att duka & hitta ideér på nätet & i inredningstidningar
 
Alltid kul med något nytt;)
 
Den här gången valde jag färgtonerna ljusrosa, ljusgrått & vitt...
 
Porslinet jag har använt mig av kommer från mateus finns HÄR
 
& min nya linneduk har jag köpt på boozt HÄR
 
Glasen kommer från iittala
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 En som alltid tittar på & myser när matte fixar & donar är lille Harley
 
Han som alltid är gladast i familjen 
 
älskade hund<3
 
 
Efterrätten bjöds ute i vår vinterträdgård, där jag hade dukat upp i svart & vitt
 
Porslin rörstrand & Filippa K muggar;)
 
 
 
Champagen skålades i köket....
 
Med våra nya champageglas från Chef & Sommelier
 
finns HÄR
 
Så fantaskiskt fina eller hur?
 
 
 
Så kunde äntligen gästerna komma....
 
 
 
 Till en meny som gick i havets tecken...
 
Förrätt
Ullinges Kräftsoppa
 
Huvudrätt
Gorgonsolagratinerad lax i Sherrysås
 
Efterrätt
Hemmagjord nutellaglass med färska bär och chokladsås
 
 
 
Prat skratt & god mat ,är lika med en super trevlig kväll.
 
Det var längesen jag skrattade så mycket.
 
 
 
 
 
 
Tack underbara NI<3
 
För att ni kom och gjorde vår lördagkväll till den bästa;)
 
 
Love you both....
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Välkommen till Villasländvägen - min, Anettes, värld.

Här möts du av glädje, spontanitet, inspiration, inredning, mode, vänner och god mat.

I vårt hus bor jag, vår lilla söta hund, min älskade man, dotter och bonusdotter. Ett par kilometer bort lever vår fyrbenta kärlek Himlabackens Piraya som är en maxad D-ponny av rasen Welsh Cob.

Jag lever för min familj och djuren, älskar närheten till havet och är helt enkelt en livsnjutare. Hoppas ni kommer trivas här!

Vill du kontakta mig på mail: [email protected]

VillaSländvägen
Följ via Bloglovin