En avkopplande dag!

 
 Idag har vi bara tagit det lugnt & haft det skönt.
 
Kvällen igår blev lyckad & vi hade så trevligt med våra grannar;)
 
Som ni kanske har sett på instagram så har det bakats idag....
 
och det blev en god morotskaka gjord på Leilas recept;)
 
Alltid gott att mysa med något hembakat framför brasan en vinterdag som denna...
 
och en bra bok...
 
 
 
Leilas morotskaka
 
3 ekologiska ägg
3 dl strösocker
3 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
3 tsk bakpulver
1 1/2 tsk malen kanel
1 tsk malen kardemumma
1/2 tsk malen ingefära
1 nypa salt
1 1/2 dl solrosolja
4 1/2 dl rårivna morötter

Cream Cheese Frosting
 
60 g mjukt smör
4 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
Skal av 1 lime
100 g philadelphiaost
Sätt ugnen på 150 grader.

Vispa ägg och strösocker vitt och pösigt.
Blanda alla torra ingredienser och vänd ner dem i äggsmeten. 
Tillsätt solrosolja och rårivna morötter.
Fyll smeten i en smord form och bröad kakform med löstagbar kant, 24 cm i diameter.
Grädda i mitten av ugnen i cirka 55 minuter. Prova med en sticka, den ska inte vara kladdig.

Låt morotskakan svalna.

 
Ha en skön kväll!
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Välkommen till Villasländvägen - min, Anettes, värld.

Här möts du av glädje, spontanitet, inspiration, inredning, mode, vänner och god mat.

I vårt hus bor jag, vår lilla söta hund, min älskade man, dotter och bonusdotter. Ett par kilometer bort lever vår fyrbenta kärlek Himlabackens Piraya som är en maxad D-ponny av rasen Welsh Cob.

Jag lever för min familj och djuren, älskar närheten till havet och är helt enkelt en livsnjutare. Hoppas ni kommer trivas här!

Vill du kontakta mig på mail: [email protected]

VillaSländvägen
Följ via Bloglovin