Nyttigt & Gott

 
Det bästa med att handla är att få fylla på fruktfatet! 
 
Det är både fint att titta på och gott att äta.
 
Ett tips att komma ihåg att få i sig frukt är att göra ett fint fruktfat som står framme, 
 
då kommer du knappast kunna stå emot!
 
Här är mitt nyinköpta fruktfat
 
från Olsson & Jensen
 
Sååå fint, lyser upp hela köket;)
 
finns HÄR
 
 
 
De senaste veckorna har jag kickat igång veckan på gymmet, även idag.
 
Go´känsla så här i mitten av veckan
 
Idag blev det ett 4 km löp-pass & lite bålträning.
 
Därefter en super god middag, 
 
 lax & ugnsbakaderotfrukter;)
 
 Ljuvligt gott!
 
 
 
 
 
Denna hälsobok har jag nyligen beställt;)
 
Ska bli spännande att ta del av;)
 
Mat som läker av Sanna Ehdin
 
140 recept som håller dig pigg, frisk och dämpar inflamationer.
 
Du får även kunskap om varför
 
"den självläkande kosten" är så bra,
 
hur man lever längre och friskare;)
 
Låt boken inspirera dig till en lustfylld matlagning
 
som ger välbefinnande, hälsa och livskraft.

Boken ger recept på:

Frukostar
Sallad och råkost
Stärkande soppor
Rotfrukter och grönsaker
Bönor, tofu och linser
Fågel, fisk, vilt och nöt
Tillbehör och såser
Bröd
Drycker
Gott och sött
 
Låter kanon eller hur?
 
 
 
 Blommor gör hela hemmet bokstavligt talat och luktar så gott också.
 
Visst är det en alldeles speciell känsla att få eller köpa fina blommor att ställa i köket på bordet? 
 
Blommor gör mig alltid så glad!
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Välkommen till Villasländvägen - min, Anettes, värld.

Här möts du av glädje, spontanitet, inspiration, inredning, mode, vänner och god mat.

I vårt hus bor jag, vår lilla söta hund, min älskade man, dotter och bonusdotter. Ett par kilometer bort lever vår fyrbenta kärlek Himlabackens Piraya som är en maxad D-ponny av rasen Welsh Cob.

Jag lever för min familj och djuren, älskar närheten till havet och är helt enkelt en livsnjutare. Hoppas ni kommer trivas här!

Vill du kontakta mig på mail: [email protected]

VillaSländvägen
Följ via Bloglovin