Ett par dagar i huvudstaden...

 Hej alla !
 
Nu har jag varit iväg på en liten tripp igen med jobbet...
 
Den här gången har jag varit i Stockholm på konferens med mina kollegor runt om i Sverige;)
 
Flyget gick tidigt på morgonen redan vid 06:40 
 
Jag  har inga problem med tidiga mornar bara de inte blir för ofta...
 
 
 Det är alltid lika mysigt & roligt att få komma upp till huvudstaden
 
för ett par dagar, men lika skönt att sen få komma hem till lugnet på ön:)
 
 
Buss tog oss sen vidare till Lidingö, Högberga Gård ett helt fantasktiskt ställe,
 
Ni kan läsa mer om det HÄR
 
Klart jag var förväntansfull på de kommande dagarna..
 
Schemat var intensivt och jag har förkovrat mig i allt vad Radio som media innebär
 
 
Lunchbuffén & eftermiddagsfikat var i toppklass!
 
 
 
 
 
Jag blev incheckad på ett av de nyrenoverade rummen på stora flygeln
 
Temat i alla rummen gick narturligvis i vinets riktning 
 
Passade fru Axelsson utmärkt
 
 
 
 
 
Kvällens middag intogs i byggnadens stora fina sal och den bestod av en fantaskiskt god fyra rätters meny:)
 
Förrätten här var himmels god: 
 
Pilgrimsmussla med forellrom och soja
 
Röding med ostron och rödbeta
 
Anka med pumpa och svartvinbär
 
Munk med kaffeglass och philadelphia
 

 
Vinet var egenproducerat från Högberga Gård med Merlotdruva
 
HÄR kan du läsa mer om det;)
 
Underbart gott, finns att beställa på systembolaget 
 
Något jag kommer att göra och bjuda mina vänner på till en god middag...
 
 
Kaffet severades i byggnadens 
 
vinkällare, sååå himla mysigt
 
Satt vi länge som ni förstår;)
 

 
Vaknade till en fin solig dag.
 
Passade då på att ta några fina bilder av vyer från gården
 
Tyvärr hann vi inte med att njuta & koppla av i deras fina spa-avdelning
 
jacuzzibad i tempererad pool, vedeldad bastu med utsikt över havet
 
och samtidigt beskåda fantastiska solnedgångar över Stockholms inlopp.
 
Ni kan läsa mer HÄR
 
 
 
l
Nu är jag tillbaka till vardagen igen men känner att dessa dagar har berikat mig mycket;)
 
Fredagen närmar sig och en skön egenhelg med mannen väntar;)
 
Ser fram emot lördag kväll, då vi är bjudna till Eva & Torbjörn.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Välkommen till Villasländvägen - min, Anettes, värld.

Här möts du av glädje, spontanitet, inspiration, inredning, mode, vänner och god mat.

I vårt hus bor jag, vår lilla söta hund, min älskade man, dotter och bonusdotter. Ett par kilometer bort lever vår fyrbenta kärlek Himlabackens Piraya som är en maxad D-ponny av rasen Welsh Cob.

Jag lever för min familj och djuren, älskar närheten till havet och är helt enkelt en livsnjutare. Hoppas ni kommer trivas här!

Vill du kontakta mig på mail: [email protected]

VillaSländvägen
Följ via Bloglovin