Chokladens dag och ont i halsen

Hallå lördag!
 
Och jag vaknade genom förkyld;(
 
suck´inget roligt alls....
 
 Så helgen ska bara ägnas åt att bli frisk igen;)
 
Frisk luft, fika & må bra....
 
 
Och lycklig över att det är chokladens dag idag;)
 
Den 11 november varje år är datumet för dagen
 
då vi i Sverige uppmärksammar en av våra mest populära godsaker,
 
du tänker rätt, det är chokladen vi uppmärksammar
 
och den har jag firat med en god ryttarkaka till kaffet;)
 
Har inte haft ork att göra mer än det jag måste...
 
som att ta hand om min älskade häst;) 
 
Blev en tur på förmiddagen till stallet...
 
 
Alltid lika mysigt, gick en runda med henne medan mannen mockade boxen
 
och Nadja var fullt aktiv med stallhunden Nellie;)
 
 
Glad att kraften fanns där igår,
 
då jag hade ork att pynta & fixa här hemma;)
 
Helgens bukett gick som vanilgt i rosa;)
 
De nya krisalliknande små lyktorna köpte jag förra helgen i Tranås.
 
 
Passar bra ihop med Kostabodas ljusstakar  från serien "Carat"
 
som är inspirerad av Lena Bergströms fascination för juveler och ädelstenar.
 
Serien består av en modern barserie, exklusiva ljusstakar.
 
  
 
I morse tände jag nya fina lyktan,
 
 
YOU ARE Beautiful JUST THE WAY you are....<3 .
 
Finaste Elins lyktor som hon designat för majas cottage,
 
där 50% av förtjänsten går till barncancerfonden.
 
En sån himla fin gest tycker jag och ni ser ju!!
 
Hur vackert de glimmar och sprider sitt varma budskap.
 
 
Förra veckan flyttade dessa ursnygga ljusstakar & kruka in i vårt hem
 
med följe av en fin rumsgran & ananskrukan
 
Super nöjd!!
 
finns att beställa
 
 
 
 
 
 Kvällen smyger sig på
 
och älsklingen står i köket och 
 
tillagar kvällens meny....
 
Bäst jag går och hjälper till;)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Välkommen till Villasländvägen - min, Anettes, värld.

Här möts du av glädje, spontanitet, inspiration, inredning, mode, vänner och god mat.

I vårt hus bor jag, vår lilla söta hund, min älskade man, dotter och bonusdotter. Ett par kilometer bort lever vår fyrbenta kärlek Himlabackens Piraya som är en maxad D-ponny av rasen Welsh Cob.

Jag lever för min familj och djuren, älskar närheten till havet och är helt enkelt en livsnjutare. Hoppas ni kommer trivas här!

Vill du kontakta mig på mail: [email protected]

VillaSländvägen
Följ via Bloglovin