Att bjuda till fest.....

 
Älskade Mateus..... .....
 
Kom till mitt hem, för ett antal år sedan som jag bara vill ha mer av…..
 
älskar verkligen detta underbara porslin;)
 
Mitt senaste inköp är från fjärilserien såååå Lovely...
 
 
 
Mateus grundades av Teresa Lundahl som, precis som hennes verksamhet,
 
har en fot stadigt i två kulturer.
 
Uppväxt i Portugal men boende i Sverige upptäckte hon hur färger,
 
mönster och nya idéer blev allt mer välkomna i våra svenska hem.

Mateus keramik handlar om känsla.

En design som höjer temperaturen i hemmet och kring det dukade bordet.

Ett material som kittlar sinnena och förmedlar känslan av gediget hantverk.

Produkterna är tillverkade och målade för hand av erfarna hantverkare i Portugal

vilket gör att varje exemplar är unikt .......Produkterna hittar du här!

 
Det grå porslinet passar så fint till silver och grånat trä.

Visst blev man inspirerad till att bjuda på en härlig middag;)

Att bjuda till fest är alltid trevligt....

Här kommer några trevliga tips på hur man kan skapa mysiga dekorationer.....

Foto: Andeelayne.com
 Pynta din kylare med färgglada blommor.
 
Frys in blommor i stora iskuber för att skapa romantiska dekorationer till champagnen.
 
Har du ont om tid kan du bara blanda ner blommorna tillsammans med vanliga iskuber i kylaren.
 

Trä blommor på snören och häng upp intill varandra för att skapa en vacker väggdekoration.

För att skapa en ombre-effekt kan du variera från vita blommor till ljusrosa och avsluta med varianter i en

mörkrosa nyans.

Ha det fint!

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Välkommen till Villasländvägen - min, Anettes, värld.

Här möts du av glädje, spontanitet, inspiration, inredning, mode, vänner och god mat.

I vårt hus bor jag, vår lilla söta hund, min älskade man, dotter och bonusdotter. Ett par kilometer bort lever vår fyrbenta kärlek Himlabackens Piraya som är en maxad D-ponny av rasen Welsh Cob.

Jag lever för min familj och djuren, älskar närheten till havet och är helt enkelt en livsnjutare. Hoppas ni kommer trivas här!

Vill du kontakta mig på mail: [email protected]

VillaSländvägen
Följ via Bloglovin