Stalltid...

Idag har det varit en rolig dag både på jobbet och i stallet;)
 
Vädret däremot har varit ganska trist med regn och rusk....
 
Ni som har läst och följt mig vet om att vi har varit på jakt efter en ny hoppsadel till vår fina häst Piraya.
 
Idag lyckades jag äntligen hitta en sadel i Bashult, Rogberga  till henne och dessutom i rätt storlek så nu har vi
 
 den hemma på prov.
 
En John Whitaker blev det denna gång och den satt mycket bra på Piraya och även Thea kände sig bekväm i den.
Denna sadel blir till en gåva till dem båda så nu hoppas jag på att de når framgångar i hopptävlingarna framöver;)
 
Jag älskar verkligen att vara en ponnymamma till mina godingar är så  roligt när man kan dela på samma intresse....
 

Jag hade med mig lille Harley ikväll till stallet, han älskar att vara där men kan vara lite väl nyfiken på allt som händer så man får passa upp på vad han gör.....
 
Här fick vi följa med tjejerna på en skrittrunda... Det är så himla underbart och se deras vänskap, de är riktiga stallkompisar Thea och Ella;)
 

Tjejerna som alltid fnissar och tisslar om allt som är härligt att se och kan ibland faktiskt hamna där själv;)
 

Bjöd på en DAB.............
 
 
Sen började allvaret, då Thea själv skulle testa och rida och känna hur sadeln kändes...
 
Positivt känsla, mjuk och skön att sitta i så hon blev nöjd och glad för nu kan hon äntligen börja rida henne ordentligt;)
 
 
Haft mysigaste kväll och den fortsätter här hemma med resten av familjen;)
 
Var rädda om er vänner
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Livskvalite på hög nivå. Du förtjänar SÅ att få NJUTA av livet käraste Nettan.
Kram
Carina

2017-03-30 @ 07:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Välkommen till Villasländvägen - min, Anettes, värld.

Här möts du av glädje, spontanitet, inspiration, inredning, mode, vänner och god mat.

I vårt hus bor jag, vår lilla söta hund, min älskade man, dotter och bonusdotter. Ett par kilometer bort lever vår fyrbenta kärlek Himlabackens Piraya som är en maxad D-ponny av rasen Welsh Cob.

Jag lever för min familj och djuren, älskar närheten till havet och är helt enkelt en livsnjutare. Hoppas ni kommer trivas här!

Vill du kontakta mig på mail: [email protected]

VillaSländvägen
Följ via Bloglovin