"Lille-Jul"

Hohooo!

Julfredag & julen står snart för dörren.....

Visst är det en mysig tid;)

 
 
 

Det är första året som vi har "lille jul" med våra underbara vänner,

något som vi nu har bestämt att bli en tradition för oss;)

 Så igår kväll kom de hit för att avnjuta ett gott litet julbord;)

Kvällen blev magisk...

Vi åt & drack 

Bubblade & Skrattade

Flamsade & Lekte

Och det blev en himla massa prat...

Vi har som alltid så himla roligt tillsammans;)

 
 
 
 
 
 

För många är denna kväll fylld av massa måsten och stress.

Allt måste ju vara klart till JULAFTON HERRE GUD!

När jag var liten så togs alltid granen in för att kläs den 23:e.

Något annat var otänkbart.

Den kvällen var magisk.

Julklapparna i klädkammaren var inslagna och

 jag hade läst på varenda en och klämt och känt.

Jag fick massor av klappar.

Min storasyster fick naturligtvis också en del;)

Minns att vi tidigt på julaftonsmorgon fick den förväntansfulla strumpan

som hängde från tomten på dörren till vårt rum;)

Och den är lika fin än idag men dessvärre tom....

Vilken lycka & glädje det var för mig och min syster Lena;)

Våra älskade föräldrar som fortfarande gör ALLT för oss i livet;)

Denna tradition har jag tagit med mig till mina egna barn idag;)

Så på julaftonsmorgon hänger de där på deras dörrar,

fyllda med en massa små klappar från tomten;)

Nu ser vi framemot en lugn & skön jul tillsammans med våra nära & kära;)

Och jag önskar att Du har det bra och får göra Det du vill och vad som känns bra i Din närhet.

Önskar er alla en strålande fin jul

& var rädda om varandra...

 
Kram
Anette


Kommentarer
Postat av: JUNITJEJ

Så fin blogg du har!
Jag vill önska dig en riktigt fin jul och ett gott nytt bloggår!

Svar: Jag önskar dig också en riktig mysig & härlig jul & nyår!


villaslandvagen.blogg.se

2017-12-22 @ 21:57:14
URL: http://www.junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Välkommen till Villasländvägen - min, Anettes, värld.

Här möts du av glädje, spontanitet, inspiration, inredning, mode, vänner och god mat.

I vårt hus bor jag, vår lilla söta hund, min älskade man, dotter och bonusdotter. Ett par kilometer bort lever vår fyrbenta kärlek Himlabackens Piraya som är en maxad D-ponny av rasen Welsh Cob.

Jag lever för min familj och djuren, älskar närheten till havet och är helt enkelt en livsnjutare. Hoppas ni kommer trivas här!

Vill du kontakta mig på mail: [email protected]

VillaSländvägen
Följ via Bloglovin