Konsten att övervintra Citronträd

Hallå lördag!

Nu har jag försökt att övervintra mitt fina citronträd här hemma och det var inte det lättaste,

eftersom det ofta är alldeles för varmt och torrt inomhus.

Jag har förvarat det inne i groventrén svalt, cirka 12-15 grader utan gassande element i närheten,

duschat det lite då och då.

Har även beskärt det försiktigt till fin form så nu hoppas jag verkligen att det tar sig i sommar;)

 Så här såg det ut förra året......

 

Så underbart vackert och citronerna var så goda;)

Och så här ser resultatet ut efter vinternsförvaringen och jag lyckades även få citroner på det, inte dåligt det;)

Tänk vad blommor och växter kan gör en glad;)
 
Bjuder på några färgstarka blombilder från vår trädgård i somras......
 
 
Längtar och känner mig redo för sommaren 2017  ,
 
trots att det blir mycket jobb för mig på mitt nya arbete;)
 
 
Ha en fin lördagkväll;) 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Välkommen till Villasländvägen - min, Anettes, värld.

Här möts du av glädje, spontanitet, inspiration, inredning, mode, vänner och god mat.

I vårt hus bor jag, vår lilla söta hund, min älskade man, dotter och bonusdotter. Ett par kilometer bort lever vår fyrbenta kärlek Himlabackens Piraya som är en maxad D-ponny av rasen Welsh Cob.

Jag lever för min familj och djuren, älskar närheten till havet och är helt enkelt en livsnjutare. Hoppas ni kommer trivas här!

Vill du kontakta mig på mail: [email protected]

VillaSländvägen
Följ via Bloglovin