Ingen dag är den andra lik

 
Ja, mina vänner så är det när man jobbar och lever som jag gör, vilket är tjusningen med mitt yrke och mitt liv;)

Min dag började med ett mycket trevligt APT-möte, därefter jobbade jag vidare med planering,

uppdatering och beställningar inför kommande turistsäsong 2017.

Att fått jobba med hållbar turism är så roligt och berikande och det handlar mycket om utveckling och strategiskt planering.

Men nu har jag valt att gå vidare i mitt arbetsliv på en helt annan ort och plats.

Jag kommer till sommaren att arbeta med kommuninvånare istället för turister som jag med spänning ser fram emot….

Nya kollegor, Nytt arbetssätt och Nya möjligheter;)

Klart jag kommer att sakna dem ALLA och inte minst min närmsta kollega Bitten som jag har arbetat med i 17 år

och som betyder mest och är den bästa kollega man kan ha;)

 
Idag blev jag bjuden på lunch hos min bästa silversmed lärare och vän Inger.
 
Hon bor i en nybyggd lägenhet på ett trivsamt område centralt i vår lilla stad och som alltid har hon det fräscht och snyggt liksom hon själv;)
Tack älskade Inger för en mycket god lunch och ditt trevliga sällskap!
 

Inger är fortfarande aktiv som silversmed och jag vill lära mig så mycket som möjligt av henne, vilket jag också har gjort under många år……………
 
Här är några av mina mästerverk som jag har gjort och är så stolt över och använder flitigt;)
 
Drömmer om att själv att få ha en egen liten silversmedja där hemma på Ö:n...vem vet kanske det blir så……
 
Då hoppas jag ni kommer att köpa av mina smycken;)'
 
 
Lev väl!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Välkommen till Villasländvägen - min, Anettes, värld.

Här möts du av glädje, spontanitet, inspiration, inredning, mode, vänner och god mat.

I vårt hus bor jag, vår lilla söta hund, min älskade man, dotter och bonusdotter. Ett par kilometer bort lever vår fyrbenta kärlek Himlabackens Piraya som är en maxad D-ponny av rasen Welsh Cob.

Jag lever för min familj och djuren, älskar närheten till havet och är helt enkelt en livsnjutare. Hoppas ni kommer trivas här!

Vill du kontakta mig på mail: [email protected]

VillaSländvägen
Följ via Bloglovin